Ocena środków bezpieczeństwa w salonach fryzjerskich i kosmetycznych w obliczu koronawirusa (COVID-19)

Ocena środków bezpieczeństwa w salonach fryzjerskich i kosmetycznych w obliczu koronawirusa (COVID-19)

Procedury bezpieczeństwa w salonie fryzjerskim

Wytyczne działania salonów fryzjerskich i kosmetycznych w tzw. nowej normalności są nam już znane bardzo dobrze. Obcujemy z nimi przeszło miesiąc. Właściciele salonów przekonują, że większość wytycznych już od dawna było standardem w ich działalności. 

Jednak najważniejsze jest, czy klienci czują się bezpieczni podczas wizyty w naszym salonie, ponieważ od tego zależeć może, czy obdarzą nas zaufaniem, będą chcieli wrócić i ponownie skorzystać z naszych usług. Sprawdźmy więc, co klienci uważają o podejmowanych środkach ostrożności w salonach. 

Dotarliśmy do opublikowanego na stronie www.statista.com raportu na temat opinii w sprawie podejmowanych środków bezpieczeństwa w salonach fryzjerskich podczas COVID-19 w Polsce (data publikacji: 12 czerwca 2020 r.).

Jak oceniane są procedury bezpieczeństwa stosowane w salonach fryzjerskich/ kosmetycznych?

Grupie 1,056 respondentów zadano pytanie:



Jak oceniasz środki bezpieczeństwa stosowane w salonach fryzjerskich lub kosmetycznych w celu zapobiegania zakażeniu koronawirusem (COVID-19)?

Wyniki przedstawiają się następująco: 


41% raczej wystarczające

30% zdecydowanie wystarczające

18% trudno powiedzieć

8% raczej niewystarczające

3% zdecydowanie niewystarczające

Siedmiu na dziesięciu Polaków uznało, że środki bezpieczeństwa zastosowane w zakładach fryzjerskich lub kosmetycznych w celu zapobiegania zakażeniu koronawirusem były wystarczające w maju 2020 r.

Nie jest to zły wynik, zważywszy na fakt, że powrót po niemal dwóch miesiącach nie był łatwy. Już na początku przygotowań właściciele salonów musieli zmierzyć się z nowymi cenami środków dezynfekcji, maseczek czy rękawiczek.

Z raportu wynika również, że prawie 1/3 ankietowanych Polaków uważa, że środki bezpieczeństwa stosowane w salonach fryzjerskich są niewystarczające lub nie mają zdania na ten temat.

I to właśnie o o tych klientów należy walczyć. 

Co możemy zrobić, aby poprawić opinie klientów w salonie fryzjerskim?

Wszyscy profesjonaliści dbają o czystość w swoich salonach, jednak teraz muszą zwrócić jeszcze większą uwagę na te czynności. Aby przekonać klientów, że nasz salon przestrzega procedur i wytycznych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w salonach fryzjerskich, trzeba klientom pokazać te wszystkie procesy dezynfekcji i dbania o czystość w salonie. Nie bójmy się robić tego wręcz ostentacyjnie, czyli na przykład zdezynfekować dłonie i akcesoria do obsługi danego klienta na oczach tego klienta.

Jak wesprzeć fryzjera / kosmetyczkę w czasie pandemii?

Wiele osób nadal ogranicza wychodzenie z domu, w celu zwiększenia swojego bezpieczeństwa. Część z nich może być naszymi stałymi klientami. Zachęćmy te osoby do skorzystania z naszych usług lub umożliwmy im możliwość wsparcia naszego salonu na przykład poprzez stworzenie bonów upominkowych. Przykładowy bon może kosztować 300zł i oferować piąte strzyżenie lub zabieg gratis. Cena zależy oczywiście od cennika w naszym salonie. 

Salony fryzjerskie otwarte w Polsce

Najbliższe miesiące będą decydujące, lecz już teraz wiadomo jest, że nie tylko klienci patrzą nam na ręce. Inne kraje, w których salony jeszcze nie funkcjonują, starają się jak najlepiej przygotować na otwarcie, przyglądając się krajom, w którym salony fryzjerskie są już otwarte. 

Przypomnijmy, że w Polsce salony fryzjerskie otwarte są od 18 maja. Dla porównania fryzjerzy i salony kosmetyczne w Irlandii Północnej będą mogli ponownie otworzyć swoje zakłady dopiero 6 lipca.

Wszystkim klientom naszej hurtowni fryzjersko-kosmetycznej oraz osobom czytającym ten artykuł, posiadających własne salony w branży beauty, życzymy dużo wytrwałości w tym trudnym czasie.

Tagi: