Czy branża beauty jest przesycona? Sprawdź czy wciąż warto założyć własny salon.

Czy branża beauty jest przesycona? Sprawdź czy wciąż warto założyć własny salon.

Czy warto otworzyć swój salon w branży beauty? 


Pracujesz na pełen etat, dajesz z siebie wszystko, wracasz zmęczona do domu, a jednak mimo to masz poczucie, że nie przynosi to odpowiednich korzyści finansowych? Mając w ręku pożądany na rynku fach, możesz śmiało budować swoją własną markę, której podstawowym budulcem będą Twoje umiejętności i doświadczenie. Czy nie warto więc pomyśleć o tym, aby połączyć czerpaną z pracy satysfakcję wraz ze spełnieniem zawodowym w aspekcie finansowym? Dochodowa praca połączona z pasją oraz wiążąca się z tym niezależność to marzenie wielu osób. Własny salon może być bardzo korzystnym rozwiązaniem, zapewniającym właścicielowi wysokie dochody, jednak wymaga dokładnego przeanalizowania kilku aspektów. Jakich? Dowiesz się czytając dalszą część tego artykułu. Sprawdź, czy własny salon to rozwiązanie dla Ciebie.



Wiedza biznesowa


Przed założeniem własnej działalności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ma się, lub jest się gotowym posiąść, dostateczną wiedzę biznesową, aby prowadzić własną firmę. Prowadzenie swojego salonu to nie tylko obsługa klienta, ale również znajomość zagadnień związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, umiejętność zarządzania ludźmi, swoboda w prowadzeniu negocjacji, szybkie podejmowanie odpowiednich decyzji oraz skuteczny marketing (o tym jak skutecznie promować salon kosmetyczny pisaliśmy w artykule promocja salonu kosmetycznego w internecie). Prowadzenie własnej działalności wiąże się również z koniecznością nieustannego zdobywania wiedzy oraz bycia na bieżąco z aktualnymi trendami. Przed decyzją o otwarciu własnej działalności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy jest się na to wszystko gotowym. Nie zawsze wiedza biznesowa idzie w parze z umiejętnościami - nie każdy dobry fryzjer będzie też dobrym biznesmenem. Świadomość zagrożeń, które wynikają z posiadania własnego biznesu oraz chęć edukacji w kwestiach, w których specjalistycznej wiedzy nie posiadamy, będzie jednak kluczowa. Pamiętaj, że nie musisz znać się na wszystkim - w internecie znajdziesz całą masę poradników z różnych dziedzin, które pomogą Ci ruszyć z własną działalnością oraz tchnąć w ten biznes życie. Jeśli powyższe stwierdzenia nie rozmyły Twojej wizji i nadal jesteś równie zmotywowana i zdeterminowana do działania, koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.



Przesycenie branży beauty


Jeszcze kilka lat temu branża beauty w Polsce nie była tak rozwinięta, odstawaliśmy mocno od innych krajów, gdzie usługi te były dużo bardziej popularne, a ich ilość dużo większa. Dzisiaj salonów kosmetycznych wciąż przybywa, a wraz z nimi coraz to nowe usługi, które wprowadzane są, aby skutecznie konkurować z innymi salonami. Czy branża beauty jest jednak przesycona? Widząc liczbę nowo otwartych salonów wnioskować można, że popyt na usługi kosmetyczne jest bardzo duży, a wręcz coraz większy. Według wyników czwartej edycji ogólnopolskiego badania „Barometr zawodów”, kosmetyczka i fryzjer to zawody deficytowe. Ludzie coraz chętniej dbają o swój wygląd oraz pragną zachować młodość jak najdłużej. Branża beauty wciąż ma więc poważną misję do spełnienia - misję niesienia piękna. 



Identyfikacja wizualna salonu


Jeśli zdecydowałeś się założyć własną markę, musisz poznać pojęcie identyfikacji wizualnej. Wszystkie rzeczy, które są charakterystyczne dla Twojej firmy i sprawiają, że konkretny symbol, kolor lub zachowanie kojarzone jest właśnie z Twoją marką, są Twoją identyfikacją wizualną. Są to elementy, często detale, które utożsamiają produkt z konkretną linią lub marką, aby wyróżnić go na tle konkurencji. Do elementów identyfikacji wizualnej zalicza się m. in. elementy takie jak: logo firmy, kolorystyka firmowa, krój pisma używany w znaczących miejscach, charakterystyczna aranżacja wnętrza (np. podczas posiadania kilku salonów), szaty materiałów graficznych (np. ulotek, banerów, wizytówek), czy też wygląd opakowań konkretnej linii produktu. Ważne, aby wszystkie te elementy tworzyły spójną całość – jeśli jeden element zapadnie klientowi w pamięć, jest duża szansa, że podobne znaki kojarzyć będą mu się z Tobą. Poza rozpoznawalnością marki, spójna identyfikacja wizualna nadaje firmie profesjonalnego charakteru, dlatego tak ważnym jest, aby zadbać o nią w każdym, nawet najmniejszym, detalu. Dobrym pomysłem jest zlecenie usługi polegającej na zaprojektowaniu całej identyfikacji wizualnej profesjonalnej firmie. Do projektanta można zgłosić swoje pomysły i sugestie lub można całkowicie zdać się na jego zmysł artystyczny i doświadczenie. Często firmy oferują wykonanie całego brandingu firmy, czyli od podstaw zakładają strategię marki, wymyślają jej nazwę, projektują jej elementy identyfikacji wizualnej oraz systematyzują komunikację marki w digitalu, czyli m.in. wykonują projekty strony internetowej, szablonów grafik na media społecznościowe, czy wyglądu newsletterów.



Wyróżnij się na tle konkurencji


Konkurencja w branży beauty nie jest mała i trzeba mieć tego świadomość, dlatego już od samego początku należy mieć plan na to, aby wyróżniać się na jej tle. W obecnych czasach nie wystarczy wykazywać się profesjonalizmem – to nie znaczy, że nie jest on w cenie, ale nie będzie to skuteczny czynnik do promocji, ze względu na to, że wszyscy starają się być profesjonalistami. Skutecznym czynnikiem będzie natomiast każdy czynnik unikalny, który sprawi, że zostaniemy zapamiętani. Unikalnym jest na przykład wprowadzenie usługi, która dostępna będzie tylko u nas. Bycie prekursorem, jedynym na rynku, daje dużą szansę na odniesienie sukcesu, ponieważ ludzie zaczną kojarzyć tę usługę z nami. Ponadto nasza firma wychodzi na innowacyjną, a fakt, że wprowadziliśmy daną usługę jako pierwsi wzbudza zaufanie klientów, ponieważ uważają oni, że skoro wprowadziliśmy coś, co nie jest jeszcze szeroko opisane w internecie, musimy się na tym znać. Dlatego ważne jest, aby śledzić trendy i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.



Ceny w branży beauty - tanio czy premium?


Elementem, który nas wyróżni może być również cena. Na samym początku warto przemyśleć grupę docelową, do której skierowane będą nasze usługi – czy będzie to usługa premium, czy raczej będziemy konkurować cenami z innymi salonami, aby przyciągnąć nowych klientów? Pamiętajmy, że usługi premium należy odpowiednio opakować, co wiąże się z większą inwestycją finansową na początek. Duże znaczenie będzie miała tutaj również lokalizacja salonu. Jeśli salon położony będzie w dzielnicy luksusowych apartamentów, nasze szanse na pozyskanie klientów premium wzrosną, ale trzeba się również liczyć z wysokimi oczekiwaniami klientów. Częstym podejściem klientów jest myślenie „jeśli cena jest droższa, znaczy, że towar lub usługa jest znacznie lepszej jakości”. Ludzie uwielbiają czuć się wyjątkowo, być traktowani lepiej od innych, dlatego też często decydują się na usługi premium. Produkty premium nie zawsze różnią się znacznie od innych, tańszych, ale cała piękna otoczka wokół nich sprawia, że chcemy zapłacić więcej i uzyskać to wyróżnienie przeznaczone tylko dla nielicznych.



Szeroki wachlarz usług czy wąska specjalizacja?


Branża beauty to branża wymagająca specjalnego podejścia, jednak dostrzec można pewne zależności w stosunku d innych branż - mowa tutaj o specjalizacji. Co więc z tą specjalizacją począć, specjalizować się czy nie? Popatrzmy na przykład z branży kulinarnej. Restauracja, w której podawane są różne dania pochodzące z kuchni całego świata nie wzbudzi raczej naszego zaufania. Chętniej wybierzemy knajpę, w której specjalizują się w jednym stylu gotowania, na przykład w kuchni polskiej. Największym zaufaniem obdarzymy jednak jadłodajnię, w której przygotowany jest jeden typ dań. Dobrym przykładem będzie tutaj pierogarnia – mając ochotę na pierogi, zdecydujemy się iść właśnie tam, ponieważ będziemy mieć na uwadze, że skoro robią tylko jedną potrawę (oczywiście w różnych wariantach, ale wciąż jedną) to muszą się na tym znać. Tak samo jest w przypadku branży beauty. Jeśli oferować będziemy tylko wybrane usługi, postrzegani będziemy jako specjaliści, co będzie doskonałym czynnikiem wyróżniającym, o którym wspomnieliśmy już wyżej. Szeroki wachlarz usług trafiać będzie natomiast do szerszej grupy potencjalnych klientów, ale trzeba będzie bardziej postarać się, aby wzbudzić ich zaufanie. Klienci mogą obawiać się, że jeśli w salonie jest wszystko, to tak naprawdę jest to wszystko i nic. Częstym działaniem jest przetestowanie potrzeb rynkowych przed założeniem działalności. Analiza rynku pozwala na sprawdzenie na jakie usługi jest popyt, a następnie wyspecjalizowanie się w tych usługach, aby zaspokoić potrzeby konsumenckie. Świadczenie usług deficytowych pozwala w łatwy sposób zbudować bazę stałych klientów, którzy być może chętnie skorzystają również z innych usług, o które rozbudujemy w przyszłości ofertę salonu.



Wnętrze salonu beauty


Naszą największą wizytówką są oczywiście nasze umiejętności, ale na drugim miejscu jest atmosfera panująca w salonie. Atmosferę tę zbudować możemy poprzez szczery uśmiech, miłą obsługę, czy też niewymuszoną serdeczność, ale najpewniejszym sposobem będzie zapewnienie klientom komfortu. Przemyślane wnętrze oraz ładne i wygodne meble kosmetyczne sprawią, że salon stanie się miejscem, do którego klienci chętnie powrócą.
Sprawdź sprawdzone i popularne meble do salonu kosmetycznego. 

Małe krzesła kosmetyczne z oparciem, które obite są skórą ekologiczną oraz osadzone są na podstawach z mobilnymi kółkami.

Salon kosmetyczny,salon fryzjerski,salon beauty,branża beauty,salon medycyny estetycznej,klinika urody,gabinet medycyny estetycznej,salon urody,kosmetyczka,fryzjerka,wlasny biznesczarne taborety typu siodlo

Obrotowe taborety kosmetyczne z oparciem PETYR tapicerowane są mięciutkim materiałem welurowym. Możliwość wyboru spośród wielu podstaw oraz różnych kolorów. 

xxczarne krzesła na kółkach do biurka

Taborety kosmetyczne obrotowe okrągłe.

szare taborety kosmetyczne kryształki taboret biały okrągły na kółkachczarne taborety okrągłe z kryształkami kółka

Fotele do poczekalni na ozdobnych złotych nogach - ARIA. 

szare fotele do poczekalni tapicerowane welurowe  Najlepsze fotele do poczekalni. Unikalne i modne. Sprawdź różowe fotele do poczekalni z naszej oferty. jaki fotel wybrać do poczekalni?

Polecane krzesła kosmetyczne obrotowe obicie skóra ekologiczna.

Jakie jest najlepsze krzesło kosmetyczne - jak wybrać. biały wystrój w salonie kosmetycznym i wygodne krzesła kosmetyczneluksusowy salon kosmetyczny to tez eleganckie krzesła kosmetyczne wykonane ze skóry ekologicznej, krzesła LORA CRISTAL ozdobią każdy salon kosmetyczny

Najpopularniejsze fotele fryzjerskie, chętnie wybierane również jako wyposażenie salonów kosmetycznych.

popularne krzesła kosmetyczne szare w stylu glamour. biały fotel fryzjerski eko-skóra, warto mieć w salonie białe fotele fryzjerskie czarny fotel fryzjerski jest najbardziej uniwersalnym i najchętniej wybieranym fotelem do salonów fryzjerskich ze względu na to że nie ulega łatwo zabrudzeniom